06 augusti 2009

Jag ville gärna äga en tro så stark och stor

1. Jag ville gärna äga en tro så stark och stor,
en tro som kunde synas i gärning och i ord.
Men när mitt verk går sönder och tron tycks ogripbar,
då är den stark, för då har jag bara Jesus kvar!

2. Jag ville gärna känna en djup och stilla frid,
jag ville gärna vila från möda, storm och strid.
Men får jag mer bekymmer än själv jag klarar av,
då har jag ändå Jesus och friden han mej gav.

3. Jag ville gärna äga en kärlek varm och stor
att värma någon frusen syster eller bror.
Men när min kärlek kallnar i världens vassa vind,
då har jag ändå Jesus, hans kärlek, den är min.

4. Jag ville gärna leva ett liv som liknar hans,
jag ville gärna lysa med något av dess glans.
Men om jag döms av lagen, så säger jag ifrån:
Mitt liv, det är i Jesus, den levande Guds Son!

5. Ja, Jesus, låt mej alltid få ha mitt liv i dej!
Ditt liv, din tro, din kärlek, du gav det allt för mej!
Mitt eget hjärtas mörker jag ser i Ordets sken,
men genom det du gjorde är jag fullkomligt ren!

Text: Jesper Krogedal, övers. A.H.

Inga kommentarer: