08 augusti 2009

Snart, ja, mycket snart

1. //: Snart, ja, mycket snart
ska vi se alla kungars Kung ://
Snart, ja mycket snart,
ska vi se alla kungars Kung.
Halleluja, halleluja,
vi ska se alla kungars Kung!

2. //: Inga tårar mer
när vi möter vår käre Kung ://
Inga tårar mer
när vi möter vår käre Kung.
Halleluja, halleluja,
vi ska möta vår käre Kung!

3. //: Han gör allting nytt.
Han är himlens och jordens Kung ://
Han gör allting nytt.
Han är himlens och jordens Kung.
Halleluja, halleluja,
han är himlens och jordens Kung!

4. //: Snart, ja mycket snart
ska vi se alla kungars Kung ://
Snart, ja, mycket snart
ska vi se alla kungars Kung.
Halleluja, halleluja,
vi ska se alla kungars Kung!

Text: A.H. 2009 efter Andrae Crouch Musik: Andrae Crouch

1 kommentar:

Andreas Holmberg sa...

Bedömde verkshöjden på texten som väldigt låg - det jag tagit från A.C. är i princip meningen "snart, ja mycket snart ska vi möta kungen". Melodin har inte heller mycket högre verkshöjd och kan misstänkas vara traditionell, adapterad av Crouch, men den publicerar jag ju i varje fall inte. "Mellanspelet" Should there be any rivers we must cross är däremot ganska långt och absolut Crouchskt, så det publicerar jag heller inte. Invändningar? (Nej, jag tänker inte göra anspråk på nån upphovsrätt för min "översättning" heller ;o).